HRV : waarom is dit belangrijk?

De fysiologische reactie van het sympathische zenuwstelsel op stress is gericht op overleving op korte termijn in plaats van op gezondheid op lange termijn. Deze acute reactie kan chronisch (constant, langdurig) worden in de aanwezigheid van stress uit het moderne dagelijkse leven, zoals werk, relaties, financiële, ecologische, voedings-, fysieke, levensstijlkeuzes, enz. Chronisch opgebouwde stress uit meerdere bronnen kan allemaal bijdragen aan een drastisch verminderde gezondheid en prestatie op de lange termijn.




Een aanzienlijke hoeveelheid onderzoek gepubliceerd in de afgelopen 50 jaar correleert hartslagvariabiliteit met:


Ziekterisico en progressie (diabetes, hart- en vaatziekten, luchtwegaandoeningen, gastro-intestinale aandoeningen, auto-immuunziekten, enz.)

Mortaliteit

Biologische veroudering en gezondheid

Geestelijke gezondheid, stemming, depressie, angst, PTSS

Fysieke prestaties (HRV wordt veel gebruikt in elite-uithoudingsvermogen- en teamsporten om training en herstel te begeleiden)

Letselpreventie

Begeleide revalidatie

Mentale cognitie.


Heart Rate Variability is an accurate, non-invasive measure of the ANS and the balance between the SNS and PSNS systeem.Zou je je trainingen willen optimaliseren door een professionele orologe die HRV meet en die je hartslagzones aanpast?


Reserveer nu je HRV watch > 0645402875


COMMIT SUCCEED REPEAT