Ken jij Paul en Mark?



Paul is 40 jaar oud, hij slaapt goed, zijn BMI is 20, sinds zijn 20e traint hij 3 keer per week, hij loopt 1 half marathon per jaar, hij drinkt geen alcohol, hij volgt een voedingsplan dat is opgebouwd volgens zijn DNA, hij werkt 6-8 uur per dag en besteedt regelmatig tijd aan zijn passies, familie en vrienden. Zijn conditie is hoger dan gemiddeld.


Mark is 40 jaar oud, slaapt slecht, 's ochtends is hij vaak moe, sport hij niet, zijn voedingspatroon is onregelmatig, zijn BMI is 28, hij gebruikt medicijnen voor zijn hart, hij is workholic en vaak 's avonds thuis is hij nog aan het werk. Zijn conditie is laag dan gemiddeld.


Voor beide moet de HR max 180 zijn, toch? THEORETISCH ja, maar in de praktijk heeft Paul een HR max van 195 (betere conditie) en Mark van 165 (lagere niveau conditie).


Waarom? Het efficiëntieniveau van hun systemen is verschillende.


Wanneer we hun theoretisch HR max gebruiken, voor een matige intensiteit (70% -80%) zouden ze tussen 126/144 slagen moeten trainen, maar het komt niet overeen met de realiteit.

Paul om te trainen op zijn 70% -80% zou op een bereik van 136-156 beats moeten zitten, Mark zou in plaats daarvan tussen de 116 en 132 beats moeten sporten.


Zou je meer willen weten? Neem diret contact met ons op


RELENTLESS | coaching & performance

+31645402875